Pályaorientációs témájú cikkek és könyvek 1988-2009.
A bibliográfia következő kiadványban található:
Áttekintés a pályaorientáció témakörében megjelent bibliográfiáról (1998-2009) . (2010) Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. Megtekintéséhez kattintson az alábbi linkre:
A kötet tartalma:
ÁTTEKINTÉS; FOLYÓIRATCIKKEK BIBLIOGRÁFIÁJA; FELSŐOKTATÁSBAN FELHASZNÁLHATÓ IRODALOM; FELSŐOKTATÁSBAN, MINT TANANYAG MEGJELENT KÖNYVEK ANNOTÁLT BIBLIOGRÁFIÁJA; KÖZÉPFOKÚ OKTATÁSBAN FELHASZNÁLHATÓ IRODALOM; ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁR
Szakosztályunk tagjai által írt cikkek, könyvek 2010-től
A cikkeket folyamatosan töltjük fel.
A nem szakosztályi tagok által írt fontos cikkek a Hasznos linkek oldalról érhetők el.
Lai, K.T., Vahidi, G., Hooley, T., Borbély-Pecze, T.B., Clobes, N., McCarthy, J. & Hopkins, S. (2025). Career guidance in public employment services. WAPES & ICCDPP.
Borbély–Pecze Tibor Bors (2024): A munka fontossága a bizonytalanság korában. DAVID L. BLUSTEIN (2019).The Importance of Work in an Age of Uncertainty. The Eroding Work Experience in America Oxford University Press. p. 306 c. könyvének recenziója. Opus et Educatio 11. évf. 4. szám
Kenderfi Miklós (2024): A Pályaorientációs majális, mint a pályaérettség fejlesztésének új típusú megközelítése. Opus et Educatio 11.évf. 4. szám https://doi.org/10.3311/ope.39401
Pálvölgyi, Lajos (2024). Gimnazisták pályaorientációs jellemzői. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 12(2), 28–48. https://doi.org/10.21549/NTNY.45.2024.2.2
Tibor Bors Borbely-Pecze: Productivity and lifelong guidance Background note for the Careers Net meeting. Preprint
Tibor Bors Borbely Pecze – Gyöngyösi Katalin (2024): Digitalisation and Lifelong Guidance Policy in Hungary: Lessons to be learnt from the COVID-19 stress. Nordic Journal of Transitions Careers and Guidance 5(1):45-54 DOI: 10.16993/njtcg.61
Pálvölgyi, Lajos (2024). Effects of a career education classroom course on high school students’ career management competencies and career orientation in Hungary. Hungarian Educational Research Journal, 14(3), 332-351. https://doi.org/10.1556/063.2024.00287
Olteanu, Lucián Liviusz (2024): The Possibilities of Integrating Career Guidance into Teacher Training. OxIPO – interdiszciplináris tudományos folyóirat, 2024/3. 79-88. Doi: https://www.doi.org/10.35405/OXIPO.2024.3.79
Kenderfi Miklós (2024): A pályaorientációs szemléletű mentorálás módszerei – A Tanítsunk Magyarországért Program gödöllői tapasztalatai. Különleges Bánásmód – Interdiszciplináris folyóirat, 10(3), 137-150. https://doi.org/10.18458/KB.2024.3.137
Tibor Bors Borbely Pecze (2024): Building careers through an interdisciplinary approach. Opus et Educatio, Vol. 11 No. 2 (2024): Issue 41, https://doi.org/10.3311/ope.592
Suhajda Csilla – Poór József: Külső szolgáltatók a HR-ben nemzetközi Cranet-kutatás eredményeinek függvényében, in. Poór József – Szabó Szilvia (szerk.), Szeiner Zsuzsanna – Járdánházy : Társadalmi-gazdasági turbulenciák hatásai a tanácsadásra – gazdasági válság, a mesterséges intelligencia térnyerése és a társadalmi igények gyors változásai XI. Nemzetközi Tanácsadói Konferencia. Metropolitan Scholar, Budapest
Fazakas Ida – Győrváryné Tumpek Gabriella (2024): Tanácsadók képzése a magyar felsőoktatásban, in. Poór József – Szabó Szilvia (szerk.), Szeiner Zsuzsanna – Járdánházy Monika (lektorok) : Társadalmi-gazdasági turbulenciák hatásai a tanácsadásra – gazdasági válság, a mesterséges intelligencia térnyerése és a társadalmi igények gyors változásai XI. Nemzetközi Tanácsadói Konferencia. Metropolitan Scholar, Budapest
Turcsik Katalin – Gyöngyösi Katalin szerk. (2023) : Opus et Educatio különszám az SNI-BTMN tanulók a szakképzésben témában. Opus et Educatio 10. évf. 2.szám DOI: https://doi.org/10.3311/ope.v10i2
Czirfusz Dóra – Gyöngyösi Katalin (2023): SNI és BTMN tanulók a szakképzésben: fogalmi keretek és statisztikai adatok. Opus et Educatio, 2023. augusztus
Bors Tibor Borbély-Pecze (2023): Career equilibrium and sustainable development. Veilederforum
Borbély-Pecze Tibor Bors – Borbély-Pecze Mariann (2023): A nagy zöld munkapiaci átalakulás – mítoszok és tények. Új Munkaügyi Szemle 4(3):84-91. DOI: 10.58269/umsz.2023.3.8
Borbély-Pecze T. B (2023): Compendium of national survey in: CBS RIGA 2022 Compendium of national survey (pp. 15-18)
Borbély–Pecze Tibor Bors – Fazakas Ida (szerk.): Válogatás a hazai pályaorientációs konferenciák és webináriumok anyagaiból, 2022. Profunditas Kft., online kiadás
Kenderfi M. – Kulcsár Sz. -Fűrész I. (2022): Régi kihívások, új válaszok –a duális szakképzés pályaszocializációt előtérbe helyező, új típusú megközelítése. Studia Mundi – Economica Vol. 9. No. 2.
Borbély-Pecze Tibor Bors – Suhajda Csilla Judit: Pályaorientációs szolgáltatások a pandémia első évében. Egy hazai és egy globális felmérés közös tapasztalatai. HÉRA: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete – Hungarian Educational Research Association 2021 konferencia
Czövek Andrea Fazakas Ida (2021) Életgyakorlat-alapú alprogram – módszertani ajánlások. In: Magyar István ; Patkósné Hatvani Anikó (szerk.) Gyakorlati tanácsok a Komplex Alapprogram megvalósításához Eger, EKE Líceum Kiadó, 125-165
Borbély-Pecze Tibor Bors (2020)Pályainformáció és pályaválasztás. Új Munkaügyi Szemle, 1(4), 39–46.
Borbély-Pecze Tibor Bors (2020)Pályainformáció és pályaválasztás. Új Munkaügyi Szemle, 1(4), 39–46.
Tajtiné Lesó Györgyi – Borbély-Pecze Tibor Bors – Juhász Ágnes – Kenderfi Miklós (2020) „Karanténtanácsadók”. Hazai pályaorientáció, pályaedukáció a karantén alatt a tanácsadók szemszögéből. Új Pedagógiai Szemle, (5–6) 39–58.
Fazakas Ida – Czövek Andrea (2020) Az életgyakorlat-alapú alprogram módszertana. Tanító, január-február 1-2. szám, 22-25.
Fazakas Ida (2020) Irányok és zsákutcák : pályaorientációról az új szakképzési stratégia kapcsán. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) VIII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia = Vzdelávacia, výskumná a metodická konferencia: Program, tartalmi összefoglalók – Abstrakty, 24
Fazakas Ida (2020) E-tanácsadás – egyéni és csoportos tanácsadás digitális térben. In: Engler – Rébay – Tóth (szerk.) Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet, 409.
Fazakas Ida (2019) Pályaorientáció és tanárképzés. In: Karlovitz János Tibor (szerk.)
Tanügy, Oktatás, Pályakép Konferencia : Program és absztraktok Großpetersdorf (Burgerland, Ausztria), 12
Fazakas Ida (2019) Pályaorientációs módszertani eszközök – innovatív megoldások. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Alternatívák, Koncepciók, Innovációk, Grosspetersdorf: Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe, 10
Magyar István – Czövek Andrea – Fazakas Ida (2018) Megalapozó tanulmány az életgyakorlat-alapú iskolai programok fejlesztéséhez. Eger: EKE Líceum Kiadó, 58 p.
Czövek Andrea – Fazakas Ida et al (2018) Az Életgyakorlat-alapú alprogram koncepciója. Eger: EKE Líceum Kiadó, 118 p.
Magyar István- Fürné Mosoni Anita -Vinczéné Sós Tünde- Czövek Andrea – Fazakas Ida – Kaló Anikó – Krivarics Éva – Mikó Attiláné -Patkósné Hatvani Anikó (2018) Az Életgyakorlat-alapú alprogram módszertani eszköztára. Eger: EKE Líceum Kiadó, 96 p.
Fazakas Ida (2018) A tanulók pályaelképzelése, pályaismerete – egy tágabb értelmezés vizsgálata In: Suhajda Csilla Judit (szerk.) „Sok a levél, de egy a fa”. Tanulmányok a pályatanácsadás témaköréből (34–54). Gödöllő: SZIE GTK Társadalomtudományi és Tanárképző Intézete.
Fazakas Ida – Czövek Andrea (2018) Tervezz velünk!
Pályaorientációs eszközök, játékok
az Eszterházy Károly
Egyetemen. In: Kenderfi Miklós (szerk.) 18 éves a “Gödöllői
Pályaorientációs Iskola”: Tanulmányok a pályaorientáció témaköréből
(52-56) Gödöllő: SZIE GTK Társadalomtudományi és
Tanárképző Intézete.
Borbély-Pecze Tibor Bors (2018) Értékek és pályatanácsadás Magyarországon. In: Suhajda Csilla Judit (szerk.) „Sok a levél, de egy a fa”. Tanulmányok a pályatanácsadás témaköréből (11–22). Gödöllő: SZIE GTK Társadalomtudományi és Tanárképző Intézete.
Juhász Ágnes (2018) A megváltozott készségigény és az új technikai lehetőségek hatása az életút-támogató pályaorientációra és a felnőttképzésre. A munkaerőpiac által elvárt készségek. Előadás az MPT Pályaorientációs Szakosztálya és a MKT Munkaügyi Szakosztálya közös rendezvényén.
Fazakas Ida (2017) Az általános iskolai tanulók pályaismerete a statikus jellemzők mentén. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Válogatott tanulmányok a pedagógiai elmélet és szakmódszertanok köréből, (99-109) Komárno: International Research Institute
Fazakas Ida (2017) A pályaválasztási tanácsadás jelene, jövője és fejlesztési lehetőségei a Pedagógiai Szakszolgálatokban Munkaügyi Szemle Online 60. évf. 2 szám , 42-44
Fazakas Ida (2016) Ismerik-e a tanulók a pályákat? In: Tanulmányok: Dr. Völgyesy Pál köszöntése 80. születésnapján (84-96) Budapest: Kontakt Alapítvány
Fazakas Ida (2014) Iskolai tantárgyak és pályaismeret. In: Torgyik Judit (szerk.) Sokszínű pedagógiai kultúra: II. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia (251-257) Komárno: International Research Institute
Fazakas Ida – Becsei Lilla (2012) A felsőoktatásban tanuló hallgatók pályaorientációs jellemzői. Eger: EKF Líceum Kiadó, 51 p.
Fazakas Ida -Becsei Lilla (2013) Pályaválasztáshoz kapcsolódó tartalmak vizsgálata on-line felületeken. In: Bárdos Kis-Tóth Lajos – Racsko (szerk.) XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Változó életformák-Régi és új tanulási környezetek: Absztraktkötet (395) Eger: Líceum Kiadó
Czövek Andrea – Fazakas Ida – Kolozsvári Csaba (2012) Gyermekek az iskolában In: Csibi Sándor – Csibi Mónika (szerk.) Életképek az iskolapszichológia gyakorlatából (65-104). Kolozsvár: Ábel Kiadó
Fazakas Ida (2009) Az iskolai pályaorientációs tevékenység új módszertani lehetőségei ELTE PPK. Neveléstudományi Doktori Iskola, Doktori értekezés, 236 p.
Czövek Andrea – Fazakas Ida – Kolozsvári Csaba (2012) Gyermekek az iskolában In: Csibi Sándor – Csibi Mónika (szerk.) Életképek az iskolapszichológia gyakorlatából (65-104). Kolozsvár: Ábel Kiadó
Borbély-Pecze Tibor Bors, Ignits Györgyi, Juhász Ágnes, Juhász Judit, Kovács Tibor, Sumné Galambos Mária. Témavezető Borbély-Pecze Tibor Bors (2008) . Pályaorientációs portálok szerkezeti és tartalmi vizsgálata. FSZH, Budapest