Pályaorientációs bibliográfia

Pályaorientációs témájú cikkek és könyvek 1988-2009.

A bibliográfia következő kiadványban található:

Áttekintés a pályaorientáció témakörében megjelent bibliográfiáról (1998-2009) . (2010) Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. Megtekintéséhez kattintson az alábbi linkre:

A kötet tartalma:

ÁTTEKINTÉS; FOLYÓIRATCIKKEK BIBLIOGRÁFIÁJA; FELSŐOKTATÁSBAN FELHASZNÁLHATÓ IRODALOM; FELSŐOKTATÁSBAN, MINT TANANYAG MEGJELENT KÖNYVEK ANNOTÁLT BIBLIOGRÁFIÁJA; KÖZÉPFOKÚ OKTATÁSBAN FELHASZNÁLHATÓ IRODALOM; ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁR

Szakosztályunk tagjai által írt cikkek, könyvek 2010-től

A cikkeket folyamatosan töltjük fel.

A nem szakosztályi tagok által írt fontos cikkek a Hasznos linkek oldalról érhetők el.

Lai, K.T., Vahidi, G., Hooley, T., Borbély-Pecze, T.B., Clobes, N., McCarthy, J. & Hopkins, S. (2025). Career guidance in public employment services. WAPES & ICCDPP.

BorbélyPecze Tibor Bors (2024): A munka fontossága a bizonytalanság korában. DAVID L. BLUSTEIN (2019).The Importance of Work in an Age of Uncertainty. The Eroding Work Experience in America Oxford University Press. p. 306 c. könyvének recenziója. Opus et Educatio 11. évf. 4. szám

Kenderfi Miklós (2024): A Pályaorientációs majális, mint a pályaérettség fejlesztésének új típusú megközelítése. Opus et Educatio 11.évf. 4. szám https://doi.org/10.3311/ope.39401

Pálvölgyi, Lajos (2024). Gimnazisták pályaorientációs jellemzői. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 12(2), 28–48. https://doi.org/10.21549/NTNY.45.2024.2.2

Tibor Bors Borbely-Pecze: Productivity and lifelong guidance Background note for the Careers Net meeting. Preprint

Tibor Bors Borbely Pecze: Ten years of the Career Education Division of the Hungarian PedagogicalSociety (HPS) (2014-2024) Civil curiosity and professional autonomy. Poster

Tibor Bors Borbely Pecze – Gyöngyösi Katalin (2024): Digitalisation and Lifelong Guidance Policy in Hungary: Lessons to be learnt from the COVID-19 stress. Nordic Journal of Transitions Careers and Guidance 5(1):45-54 DOI: 10.16993/njtcg.61

Pálvölgyi, Lajos (2024). Effects of a career education classroom course on high school students’ career management competencies and career orientation in Hungary. Hungarian Educational Research Journal, 14(3), 332-351. https://doi.org/10.1556/063.2024.00287

Olteanu, Lucián Liviusz (2024): The Possibilities of Integrating Career Guidance into Teacher Training. OxIPO – interdiszciplináris tudományos folyóirat, 2024/3. 79-88. Doi: https://www.doi.org/10.35405/OXIPO.2024.3.79

Kenderfi Miklós (2024): A pályaorientációs szemléletű mentorálás módszerei – A Tanítsunk Magyarországért Program gödöllői tapasztalatai. Különleges Bánásmód – Interdiszciplináris folyóirat, 10(3), 137-150. https://doi.org/10.18458/KB.2024.3.137

Tibor Bors Borbely Pecze (2024): Building careers through an interdisciplinary approach. Opus et Educatio, Vol. 11 No. 2 (2024): Issue 41, https://doi.org/10.3311/ope.592 

Suhajda Csilla – Poór József: Külső szolgáltatók a HR-ben nemzetközi Cranet-kutatás eredményeinek függvényében, in. Poór József – Szabó Szilvia (szerk.), Szeiner Zsuzsanna – Járdánházy : Társadalmi-gazdasági turbulenciák hatásai a tanácsadásra – gazdasági válság, a mesterséges intelligencia térnyerése és a társadalmi igények gyors változásai XI. Nemzetközi Tanácsadói Konferencia. Metropolitan Scholar, Budapest

Fazakas Ida – Győrváryné Tumpek Gabriella (2024): Tanácsadók képzése a magyar felsőoktatásban, in. Poór József – Szabó Szilvia (szerk.), Szeiner Zsuzsanna – Járdánházy Monika (lektorok) : Társadalmi-gazdasági turbulenciák hatásai a tanácsadásra – gazdasági válság, a mesterséges intelligencia térnyerése és a társadalmi igények gyors változásai XI. Nemzetközi Tanácsadói Konferencia. Metropolitan Scholar, Budapest

Bagó-Munkácsy-Nagy szerk.  (2024): Munkatudományi üzenetek 2023. Válogatás a Magyar Közgazdasági Társaság Munkaügyi Szakosztály 2023. évi rendezvényeinek összefoglalóiból. Magyar Közgazdasági Társaság, online kiadás

Turcsik Katalin – Gyöngyösi Katalin szerk. (2023) : Opus et Educatio különszám az SNI-BTMN tanulók a szakképzésben témában.   Opus et Educatio 10. évf. 2.szám DOI: https://doi.org/10.3311/ope.v10i2

Czirfusz Dóra – Gyöngyösi Katalin (2023): SNI és BTMN tanulók a szakképzésben: fogalmi keretek és statisztikai adatok. Opus et Educatio, 2023. augusztus

Bors Tibor Borbély-Pecze (2023): Career equilibrium and sustainable development. Veilederforum

 Borbély-Pecze Tibor Bors – Borbély-Pecze Mariann (2023):  A nagy zöld munkapiaci átalakulás – mítoszok és tények. Új Munkaügyi Szemle 4(3):84-91. DOI: 10.58269/umsz.2023.3.8

 

Borbély-Pecze T. B (2023): Compendium of national survey  in:  CBS RIGA 2022 Compendium of national survey (pp. 15-18)

BorbélyPecze Tibor Bors – Fazakas Ida (szerk.): Válogatás a hazai pályaorientációs konferenciák és webináriumok anyagaiból, 2022. Profunditas Kft., online kiadás

 Tajtiné Lesó Györgyi (2023): Karrierépítésről karriertérkép – másképp. Országos Pályaorientációs Módszertani Konferencia, Eger.  Munkaügyi Szemle.hu

Kenderfi M. – Kulcsár Sz. -Fűrész I. (2022): Régi kihívások, új válaszok –a duális szakképzés pályaszocializációt előtérbe helyező, új típusú megközelítése. Studia Mundi – Economica Vol. 9. No. 2.

“Oktatás egy változó világban – Kutatás, innováció, fejlesztés” – a Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesületének konferenciája, 2022. május 26-27., Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

Borbély-Pecze Tibor Bors : Pályaépítést támogató rendszerek globális áttekintése. Előadás a  Magyar Pedagógiai Társaság Pályaorientációs Szakosztálya  és a Magyar Közgazdasági Társaság Munkaügyi Szakosztálya  közös rendezvényén. 2022. június 4.

Pálvögyi Lajos (2022): Mire alkalmas egy pályaválasztási fesztivál és mire nem? | Munkaügyi Szemle.hu 2022. október

Dr. Suhajda Csilla Judit – Kovács Mónika – Ercsey-Orbán Melánia: A szülők szerepe és lehetőségei a pályaorientáció folyamatában elméletek, trendek a hazai és a nemzetközi kutatások, publikációk alapján (2022). Családbarát Magyarország Központ.

 Borbély-Pecze Tibor Bors szerk. (2022) :Pályaválasztás, pályaorientáció, pályaedukáció. Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest.

Borbély-Pecze Tibor Bors – Pálvölgyi Lajos – Tajtiné Lesó Györgyi (2021) Pályaedukációs tanulásmenedzsment-rendszerek. Elvárások és példák. Új Pedagógiai Szemle (9-10), 83–105.

Borbély-Pecze Tibor Bors – Fazakas Ida – Kenderfi Miklós – Tajtiné Lesó Györgyi (2021) A pályainformációtól a közösségikarrier-konstrukcióig. A kettuneni közösségi médiára alapozott pályatanácsadási modell vizsgálata a hazai gyakorlatban. Új Pedagógiai Szemle, (3–4), 35–53.

Borbély-Pecze Tibor Bors – Suhajda Csilla Judit: Pályaorientációs szolgáltatások a pandémia első évében. Egy hazai és egy globális felmérés közös tapasztalatai. HÉRA: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete – Hungarian Educational Research Association 2021 konferencia

Czövek Andrea Fazakas Ida (2021) Életgyakorlat-alapú alprogram – módszertani ajánlások. In: Magyar István ;   Patkósné Hatvani Anikó (szerk.) Gyakorlati tanácsok a Komplex Alapprogram megvalósításához Eger, EKE Líceum Kiadó, 125-165

Borbély-Pecze Tibor Bors – Suhajda Csilla Judit – Kenderfi Miklós – Tajtiné Lesó Györgyi – Juhász Ágnes (2020) Pályakonstrukció és pályaalkalmasság. Egyazon életpálya két olvasata. Új Pedagógiai Szemle70(9–10), 13–33

Borbély-Pecze Tibor Bors (2020) Digitális pályatanácsadás: second life, avagy mégsem az? Opus et Educatio, 7(3), 193–202.

Borbély-Pecze Tibor Bors (2020)Pályainformáció és pályaválasztás. Új Munkaügyi Szemle, 1(4), 39–46.

Borbély-Pecze Tibor Bors (2020) Digitális pályatanácsadás: second life, avagy mégsem az? Opus et Educatio, 7(3), 193–202.

Borbély-Pecze Tibor Bors (2020)Pályainformáció és pályaválasztás. Új Munkaügyi Szemle, 1(4), 39–46.

Tajtiné Lesó Györgyi – Borbély-Pecze Tibor Bors – Juhász Ágnes – Kenderfi Miklós (2020) „Karanténtanácsadók”. Hazai pályaorientáció, pályaedukáció a karantén alatt a tanácsadók szemszögéből. Új Pedagógiai Szemle, (5–6) 39–58.

Borbély-Pecze Tibor Bors (2020) Pályaorientációs rendszerek Európában – az iskola szerepei. Munkaügyi Szemle Online: május 1–5.

Fazakas Ida – Czövek Andrea (2020) Az életgyakorlat-alapú alprogram módszertana. Tanító, január-február 1-2. szám, 22-25.

Fazakas Ida (2020) Irányok és zsákutcák : pályaorientációról az új szakképzési stratégia kapcsán. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) VIII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia = Vzdelávacia, výskumná a metodická konferencia: Program, tartalmi összefoglalók – Abstrakty, 24

Fazakas Ida (2020) E-tanácsadás – egyéni és csoportos tanácsadás digitális térben. In: Engler – Rébay – Tóth (szerk.) Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet, 409.


Borbély-Pecze Tibor Bors – Fazakas Ida – Juhász Ágnes (2019) Pályabolyongások. Pályaorientációról a Szakképzés 4.0 stratégia kapcsán. Új Pedagógiai Szemle, 69(7–8), 95–107.

Fazakas Ida (2019) Pályaorientáció és tanárképzés. In: Karlovitz János Tibor (szerk.)

Tanügy, Oktatás, Pályakép Konferencia : Program és absztraktok  Großpetersdorf (Burgerland, Ausztria), 12

Fazakas Ida (2019) Pályaorientációs módszertani eszközök – innovatív megoldások. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Alternatívák, Koncepciók, Innovációk, Grosspetersdorf: Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe, 10

Magyar István – Czövek Andrea – Fazakas Ida (2018) Megalapozó tanulmány az életgyakorlat-alapú iskolai programok fejlesztéséhez. Eger: EKE Líceum Kiadó, 58 p.

Czövek Andrea – Fazakas Ida et al (2018) Az Életgyakorlat-alapú alprogram koncepciója. Eger: EKE Líceum Kiadó, 118 p.

Magyar István- Fürné Mosoni Anita -Vinczéné Sós Tünde- Czövek Andrea – Fazakas Ida – Kaló Anikó – Krivarics Éva – Mikó Attiláné -Patkósné Hatvani Anikó (2018) Az Életgyakorlat-alapú alprogram módszertani eszköztára. Eger: EKE Líceum Kiadó, 96 p.

Fazakas Ida (2018) A tanulók pályaelképzelése, pályaismerete – egy tágabb értelmezés vizsgálata In: Suhajda Csilla Judit (szerk.) „Sok a levél, de egy a fa”. Tanulmányok a pályatanácsadás témaköréből (34–54). Gödöllő: SZIE GTK Társadalomtudományi és Tanárképző Intézete.

Fazakas Ida – Czövek Andrea (2018) Tervezz velünk! Pályaorientációs eszközök, játékok az Eszterházy Károly Egyetemen. In: Kenderfi Miklós (szerk.) 18 éves a “Gödöllői Pályaorientációs Iskola”: Tanulmányok a pályaorientáció témaköréből (52-56) Gödöllő: SZIE GTK Társadalomtudományi és Tanárképző Intézete.

Borbély-Pecze Tibor Bors (2018) Értékek és pályatanácsadás Magyarországon. In: Suhajda Csilla Judit (szerk.) „Sok a levél, de egy a fa”. Tanulmányok a pályatanácsadás témaköréből (11–22). Gödöllő: SZIE GTK Társadalomtudományi és Tanárképző Intézete.

Juhász Ágnes (2018) A megváltozott készségigény és az új technikai lehetőségek hatása az életút-támogató pályaorientációra és a felnőttképzésre. A munkaerőpiac által elvárt készségek. Előadás az MPT Pályaorientációs Szakosztálya és a MKT Munkaügyi Szakosztálya közös rendezvényén.

Fazakas Ida (2017) Az általános iskolai tanulók pályaismerete a statikus jellemzők mentén. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Válogatott tanulmányok a pedagógiai elmélet és szakmódszertanok köréből, (99-109) Komárno: International Research Institute

Fazakas Ida (2017) Pályaorientáció az iskolában – célja, tartalma, módszerei, lehetőségei. In: Szilágyi István (szerk.) Szöveggyűjtemény a szociálpedagógus-képzés kurzusaihoz (92-140) Eger: Líceum Kiadó

Fazakas Ida (2017) A pályaválasztási tanácsadás jelene, jövője és fejlesztési lehetőségei a Pedagógiai Szakszolgálatokban Munkaügyi Szemle Online 60. évf. 2 szám , 42-44

Fazakas Ida -Czövek Andrea (2016) Gyorsjelentés a pályaválasztás előtt állók osztatlan tanárképzésről meglévő tudásáról, és a tanári pályáról alkotott véleményéről. In: Tanulmányok: Dr. Völgyesy Pál köszöntése 80. születésnapján (45-59) Budapest: Kontakt Alapítvány

Fazakas Ida (2016) Ismerik-e a tanulók a pályákat? In: Tanulmányok: Dr. Völgyesy Pál köszöntése 80. születésnapján (84-96) Budapest: Kontakt Alapítvány

Fazakas Ida (2014) Iskolai tantárgyak és pályaismeret. In: Torgyik Judit (szerk.) Sokszínű pedagógiai kultúra: II. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia (251-257) Komárno: International Research Institute

Fazakas Ida – Becsei Lilla (2012) A felsőoktatásban tanuló hallgatók pályaorientációs jellemzői. Eger: EKF Líceum Kiadó, 51 p.

Fazakas Ida -Becsei Lilla (2013) Pályaválasztáshoz kapcsolódó tartalmak vizsgálata on-line felületeken. In: Bárdos Kis-Tóth Lajos – Racsko (szerk.) XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Változó életformák-Régi és új tanulási környezetek: Absztraktkötet (395) Eger: Líceum Kiadó

Czövek Andrea – Fazakas Ida – Kolozsvári Csaba (2012) Gyermekek az iskolában In: Csibi Sándor – Csibi Mónika (szerk.) Életképek az iskolapszichológia gyakorlatából (65-104). Kolozsvár: Ábel Kiadó

Fazakas Ida (2009) Az iskolai pályaorientációs tevékenység új módszertani lehetőségei ELTE PPK. Neveléstudományi Doktori Iskola, Doktori értekezés, 236 p.

Czövek Andrea – Fazakas Ida – Kolozsvári Csaba (2012) Gyermekek az iskolában In: Csibi Sándor – Csibi Mónika (szerk.) Életképek az iskolapszichológia gyakorlatából (65-104). Kolozsvár: Ábel Kiadó

Borbély-Pecze Tibor Bors, Ignits Györgyi, Juhász Ágnes, Juhász Judit, Kovács Tibor, Sumné Galambos Mária. Témavezető Borbély-Pecze Tibor Bors  (2008) .  Pályaorientációs portálok szerkezeti és tartalmi vizsgálata. FSZH, Budapest